Service Coordinator

Är du en service minded medarbetare, som är duktig på problemlösning och envis när det gäller? Har du erfarenhet av teknisk support, orderhantering eller kanske säljsupport? Då kan tjänsten som service coordinator vara något för dig!

Arbetsbeskrivning:

Som service coordinator hos Hydrotech kommer du att vara delaktig i utvecklingen och resultatet av all eftermarknadsförsäljning. Dina främsta arbetsuppgifter blir att registrera och hantera offerter och ordrar i vårt affärssystem. I dina arbetsuppgifter blir du också ansvarig för utförandet av arbetsorder från försäljning till produktion, och viss teknisk support till kunder kan förekomma. Det kan också ingå visst praktiskt arbete i rollen, så som att packa reservdelar, eller praktiskt arbete ute hos kund eller i Hydrotechs befintliga produktionsverksamhet.

I tjänsten har du kontakt med våra kunder och distributörer, men även mycket internt samarbete med Hydrotechs produktions-, utvecklings-, konstruktions-, och inköpsavdelningar. Rollen innefattar både administrativa och utmanande undersökande arbete. Därför ser vi gärna att du uppskattar varierande uppgifter och tycker om att lära dig nytt.

Kvalifikationer:

Vi söker dig som har erfarenhet av en liknande roll, gärna från liknande bransch. Det är en fördel om du har någon form av teknisk bakgrund, och kanske sitter du idag på en roll som teknisk support, säljsupport, orderhantering eller har någon erfarenhet av en tekniskt säljande roll. Det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta i något ritprogram, tex CAD.

Vi söker dig som trivs med att hantera flera parallella projekt, och som självmant och med nyfikenhet söker lösningar på de problem du ställs inför. Du är mycket service minded och kundorienterad, och har lätt för att skapa relationer. Det allra viktigaste för dig är att kunden blir nöjd och med envishet ser du till att nå en så bra support som möjligt!

För att trivas hos oss ser vi att du är en strukturerad lagspelare som trivs med samarbete. Du är en social, engagerad och jordnära person som har förmåga att självmant hugga i där det behövs, även vid mer praktiska arbetsuppgifter. Hos oss får du ett härligt gäng engagerade kollegor, som har roligt tillsammans. Vi vill vara nytänkande och proaktiva, och hos oss får du möjlighet att själv påverka din egen roll och inriktning.

Då stor del av försäljningen sker internationellt så är god engelska i tal och skrift ett krav. Även god datakunskap är en förutsättning för att lyckas i rollen då all försäljning sker på digital väg. Det är meriterande om du tidigare har jobbat i Navision eller liknande affärssystem, och vi ser gärna att du har B-körkort.

Om Hydrotech

Baserat i Vellinge, där Hydrotech utvecklar, tillverkar och marknadsför filter inom vattenreningsområdet. Vi har en världsledande position inom mikrosiltekniken. Mikrofiltrering är en teknik som används för att ta bort partiklar från alla typer av flytande vätskor. Hydrotechs filter används för vattenrening inom bland annat dricksvatten, processvatten, fiskodlingar och avloppsverk.

Veolia Water Technologies med expertis och teknologi i världsklass har globalt 10000 anställda i 135 affärsenheter (teknologicenter/säljbolag), lokaliserade i 54 länder runt om i världen. Veolia Water Technologies AB i Sverige består av AnoxKaldnes, Hydrotech och VA-Ingenjörerna, och totalt cirka 150 anställda .

För information:

Ort: Vellinge

Omfattning: Heltid, tillsvidare

Välkommen med din ansökan!

Vid frågor om tjänst eller rekryteringsprocess, vänligen kontakta Charlotta Berlin, charlotta.berlin@veolia.com



Ange i ansökan att du sökt tjänsten via Akademikerjobb.se
Arbetsgivarens övriga jobb
Veolia Water Technologies

Ansök här



Företag
Veolia Water Technologies


Plats
Vellinge